Wat is het IDBR?
Op het moment dat de gemeente Rotterdam de Amerikaanse goeroe Richard Florida uitnodigt en haar inspiratie kennelijk niet meer in Rotterdam zoekt, staat de creatieve klasse klaar om de stad te helpen. In de network economy voegen we waarde toe door het mingelen van kennis en het realiseren van nieuwe creatieve concepten. Omdat dit de dagelijkse praktijk is van de leden van de IDBR, is zij met recht het juiste netwerk om de stad te adviseren.
De IDBR is een platform met ruim dertig opinieleiders uit de creatieve economie. De leden van de IDBR zijn actief in de media, architectuur, mode, muziek, cultuur, design, communicatie, stedelijke ontwikkeling, wetenschap, entertainment en de sociaal maatschappelijke en onderwijssector.
Deze Rotterdamse prominenten adviseren het College van B&W over de succesvolle creatieve en culturele sectoren, waarin de komende jaren moet worden geïnvesteerd. Door het inzetten van hun expertise en netwerk verschaffen zij extra kennis, informatie, waardoor op lange termijn resultaten kunnen worden geboekt. Via verschillende activiteiten willen de IDBR-leden zoveel mogelijk belanghebbenden bij dit proces betrekken. Met recht dus ‘de aanjager van de Rotterdamse creatieve economie’.
De IDBR bestaat uit intelligente, creatieve Rotterdammers die semi-permanent de stad bewonen en een bewezen staat van dienst hebben. In aanvulling op de helicopterviews van de EDBR members, beleven zij de stad niet vanuit de periferie maar streetwise. De leden van de IDBR proeven dus goed de sfeer en het klimaat dat er in de stad heerst. Door deze creatieve geesten te bundelen ontstaat een enorme energie en visie om Rotterdam richting te bieden.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home